HATÁRTALANUL!

Petőfisek a Csallóközben. 2023.05.22-25.

A Csallóköz a Felvidék természeti értékekben és épített környezetben egyik leggazdagabb vidéke.

Utazásunk során felfedeztük Komárom erődrendszerét, bebarangoltuk a Monostori erőd területét. Komárom határon túli városrészén Jókai szobra előtt az íróra emlékeztünk, majd az Európa parkot látogattuk meg és körbejártuk a város főterét. Ellátogattunk Pozsonyba, sétáltunk várának udvarán. Gyönyörködtünk a város látképében. Látogatói voltunk a Szent Márton székesegyháznak, a koronázó templomnak. A valóságban tanulmányozhattuk a különböző építészeti stílusokat: gótika, klasszicizmus. Felfedeztük Dévény várát. Bejártuk Dunaszerdahely városát, megnéztük a DAC stadionját. Vendégei voltunk a Kóczán Mór Alapiskolának Csilizradványon.

Felfedeztünk egy ipari műemléket Gútán a skanzenben, egy vízimalmot, melynek működését is megismerhettük. Rendhagyó fizika-és földrajzórát tartottunk Bősnél a felduzzasztott Dunánál, ahol a hajók zsilipelését is láthattuk.

A programnak köszönhetően tanulóink olyan helyszíneken járhattak, amelyeket eddig csak a tankönyvekből ismerhettek., olyan élményeket szerezhettek, amelyek egy életre szólnak.